• تاریخ انتشار : 1397/06/11 - 11:09
  • بازدید : 515
  • تعداد بازدید : 63
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسات مرکز بهداشت دماوند در هفته ای که گذشت

از تاریخ ٩٧/٦/٣ لغایت ٩٧/٦/٨ جلساتی در شبکه بهداشت دماوند برگزار گردید...

برگزاری دومین کمیته شهرستانی پیشگیری از مرگ کودک  

درتاریخ 97/6/5راس ساعت 12دومین کمیته شهرستانی پیشگیری از مرگ نوزادان و کودک 1-59 ماهه در دفتر مدیریت ستاد شبکه دماوند با حضور دکتر خیرخواه مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند، دکتر اشرفی متخصص اطفال ، مهندس یونسی ریا ست مر کز بهداشت ،مسئول بهداشت خانواده ،کارشناسان مرگ کودک و نوزاد ، دکتر هداوند مسئول واحد بیماریها ،کارشناس مسئول آموزش مدارس ،سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان فاطمه زهرا و سرپرستار بخش اطفال بیمارستان سوم شعبان برگزار گردید .

در این کمیته مصوبات صورت جلسه کمیته قبلی قرائت شد . حساس سازی بیشتر مادران و ارائه راهکار به مادران در مراقبت از کودکان مورد بحث و تاکید قرا گرفت . اطلاع رسانی آمارمرگ کودک و نوزاد ناشی از سوانح و حوادث و غرق شدگی در کلیه مراکز به مادران با هدف افزایش حساسیت مادران در مراقبت از کودکان صورت گرفت.

 برگزاری کمیته ژنتیک اجتماعی

درتاریخ 97/6/4کمیته ژنتیک اجتماعی با حضور جناب آقای مهندس یونسی معاون محترم بهداشتی و کارشناس مسئولین ستادی و پزشک و کارشناس ژنتیک مرکز جیلارد برگزار شد.در این کمیته در مورد  زیرساختهای لازم برای بستر سازی اجرای برنامه ژنتیک اجتماعی با هدف کاهش بروز و کاهش معلولیت بحث شد در استراتژی اول این برنامه که قرار است فعلا اجرا شود شناسایی و ارائه خدمت ژنتیک به زوجین واجد خطر ژنتیک است فرآیندهای استراتژی اول برنامه ژنتیک اجتماعی شامل شناسایی( غربالگری تالاسمی (طبق روال گذشته ) و پرسشنامه غربالگری ژنتیکی)،مشاوره ،تشخیص ومراقبت ژنتیک می باشد.

در ادامه در موردغربالگری بیماریهای متابولیک ارثی که قرار است بزودی اجرا شود صحبت شد در این برنامه 22بیماری شایع متابولیک در ایران بررسی خواهد شد انجام نمونه گیری از نوزادان بصورت اختیاری می باشدبدیهی است آموزش و آگاه سازی والدین در مورداهمیت انجام غربالگری و تامین سلامت ذهنی و جسمی نوزادان باتشخیص زودرس موارد اهمیت قطعی دارد.

 

تشکیل کمیته انتقال امن و ایمن نمونه های عفونی درسطح شهرستان

به منظور آمادگی جهت اجرای تمرین انتقال امن و ایمن نمونه های بالینی  و تهیه کردن تجهیزات مورد نیاز،  با هماهنگی و برنامه ریزی واحد بیماریها کمیته ای در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان دماوند و به ریاست آقای مهندس یونسی برگزار گردید.

 

در ابتدا مهندس یونسی و دکتر هداوند سخنانی در رابطه با اهمیت انتقال امن نمونه ها ایراد فرمودند.

در ادامه  خانم رحمانزاده کارشناس بیماریهای واگیردر خصوص آمادگی اجرای تمرین کشوری و شهرستانی مطالبی بیان کردند و آقای قلی زاده اشاره به لوازم و تجهیزات مورد نیاز مانور داشتند.

تشکیل کمیته ادغام واکسن پولیو تزریقی به برنامه ایمنسازی درسطح شهرستان

به منظور شروع مجدد واکسن پولیو تزریقی از تاریخ 97/6/17، با هماهنگی و برنامه ریزی واحد بیماریها کمیته ای در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان دماوند و به ریاست آقای مهندس یونسی برگزار گردید.

در ابتدا مهندس یونسی و دکتر هداوند سخنانی در رابطه با اهمیت برنامه ایمنسازی ایراد فرمودند و در ادامه خانم رحمانزاده کارشناس بیماریهای واگیردر خصوص نحوه و زمان اجرای مجدد واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال، آموزش و زمانبندی کلیه پرسنل درگیرمحیطی مطالبی بیان کردنند.

 

  • گروه خبری : اخبار بهداشتی,آرشیو اخبار
  • کد خبر : 66526
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن