• تاریخ انتشار : 1398/05/22 - 08:28
  • بازدید : 599
  • تعداد بازدید : 87
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

بازدید نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از پیشرفت برنامه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و ایراپن در دانشگاه

با هدف ارزشیابی روند پیشرفت و بررسی شاخص‌های طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و ایراپن، نماینده سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت محمد (ص) رودهن و ستاد شبکه بهداشت و درمان دماوند در تاریخ ٢٠ مرداد سالجاری، بازدید کردند.

با هدف ارزشیابی روند پیشرفت و بررسی شاخص‌هایطرح بسیج ملی کنترل فشار خون و  ایراپن، نماینده سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت محمد  (ص) رودهن و ستاد شبکه بهداشت و درمان دماوند در تاریخ 20 مرداد سالجاری، بازدید کردند. 

در این بازدید Dr. shanthi mendis  مشاور سازمان جهانی بهداشت، دکتر مغیثی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر مهدوی رئیس اداره قلب و معاون اجرایی بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت جهانی ، در تهران حضور داشتند. 

در طی این بازدید دکتر فربخش رئیس گروه بیماری های غیرواگیر، خانم اکبری کارشناس بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی،دکتر خیرخواه مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند، مهندس یونسی معاون شبکه ،دکتر طیران معاون درمان، خانم موسوی مسئول حراست ، دکتر هداوند مسئول واحد مبارزه با بیماری ها ، عباسی کارشناس مسئول برنامه های غیر واگیر و کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان دماوند بازدید کنندگان را همراهی کردند.

در ابتدا دکتر مغیثی از اهداف پاییش توضیحاتی ارائه نمودند  سپس دکتر خیرخواه مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند، ضمن خیر مقدم به بازدیدکنندگان، اطلاعاتی از شهرستان دماوند از قبیل جمعیت، تعداد مراکز خدمات جامع سلامت، تعداد خانه های بهداشت و ... ارائه نمود.

 

پس از معرفی بهورزان و مربیان بهورزی به تیم پایشگر توسط دکتر مغیثی،کارشناسان مسیر اجرای برنامه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و ایراپن و اقدامات بر اساس گروه‌های هدف مختلف، در سامانه سیب و چارت خطرسنجی توضیح داده و به سوالات بازدید کنندگان پاسخ گفتند.

در مرحله بعدی از نحوه ارجاع بیماران، نحوه دریافت مراقبت و درمان  پزشک اطلاع یافتند و پیشنهاداتی در خصوص یکسان سازی مراحل درمان بیماری‌های غیرواگیر با استفاده از طراحی الگوریتم‌های استاندارد توسط پزشکان مجری برنامه ارائه نمودند. در پایان بازدید از مرکز خدمات جامع سلام حضرت محمد (ص)، پایشگران با تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته در اجرای برنامه  طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و ایراپن، بهورزان از  اجرای این برنامه دانستند.

 

در ادامه جلسه جمع بندی در ستاد شبکه بهداشت و درمان دماوند تشکیل شد. در طی این جلسه گزارش کامل مراحل استقرار برنامه از ابتدا تا کنون و شاخص‌های بدست آمده در مدت اجرای این برنامه به صورت پاورپوینت توسط عباسی ارائه شد.

در این جلسه دکتر شانتی مندیز با تاکید به نقش مهم برنامه خودمراقبتی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و با توجه به طیف وسیع برنامه از آگاهی رسانی تا توانمندسازی بیمار برای درمان و مدیریت بیماری خواستار ارائه توضیحاتی در خصوص تمرکز برنامه در ایران شد.

سپس در خصوص درس آموخته های اجرای برنامه و چالش‌های موجود بحث و تبادل نظر شد.

در پایان بازدیدکنندگان ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اجرای برنامه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و ایراپن، تلاش‌های همکاران دانشگاه را مشوق خود در جهت پیگیری و ارتقا برنامه در سازمان جهانی بهداشت دانستند .

  • گروه خبری : اخبار بهداشتی,آرشیو اخبار
  • کد خبر : 81582
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن